Големите Tank-ове на GWM ще разчитат на новия битурбо V8

От компанията се похвалиха, че двигателят е с най-добрата термална ефективност сред конкурентите си

tank 700

, Пламен Георгиев / CarMarket.bg

Tank 700

Шанхай, Китай

В Стария свят, в който всеки (е, почти всеки) бяга от големите двигатели, да не говорим въобще за V8, в Поднебесната империя граници като че ли няма. В Китай надпреварата е за лансирането на поредния революционен електромобил, но има една компания, най-голямата частна автомобилна компания, която не е толкова сигурна в електрическото бъдеще. Това го чух днес лично от устата на г-н Джак Вей, основат GWM през 1984 г.

Great Wall Motor (GWM) изповядва друга философия: на тежките офроудъри на рама, оборудвани с големи двигатели. Тя е една от двете компании в Китай, които все още предлагат V6 и V8 двигатели. А вчера, по време на първия прес ден на Автомобилен салон Шанхай 2025, GWM показа новия битурбо V8 с работен обем 4 литра!

Пламен Георгиев / CarMarket.bg

Нашата медия е там и от първия ред видя агрегата, който се разработва от няколко години. За съжаление от компанията не казаха никакви технически параметри за агрегата. Бихме могли да гадаем, че би следвало да надхвърля техническите данни на най-мощния V6 на GWM, който генерира 517 к.с. и 800 Нм.

В същото време от компанията си позволиха позволиха да хвърлят няколко стрелички по адрес на западните (т. нар. наследствени) производители. Една от тях беше, че са се справили с „проблеми, които много други чуждестранни производители не са успели“. Това е по адрес на екологичните норми и съответно нивата на вредните емисии.

Другата беше, че този 4.0Т V8 е с най-добрата термална ефективност от конкурентните му агрегати, което звучи изключително добре.

Агрегатът ще бъде разгърнат в подходящите за това модели, а на първо място говорим първо за Tank 500 и Tank 700. Първият е конкурентен на Toyota Land Cruiser, но с неговите едва 204 к.с. от дизеловия 2,8-литров двигател сами разбирате, че китайският модел е с много гърди напред. При това интериорът му е изключително луксозен.

Пламен Георгиев / CarMarket.bg

А вторият, колкото и кощунствено да ви прозвучи, е пряк конкурент на G-Class, при това „Кубчето“ може сериозно да се притеснява от тази машина. Да, аурата на „гегата“ е несломима и вечна, но 700 е брутална машина, а с този нов двигател наистина изглежда като истински луксозен продукт. При това, за разлика от G-Class, Tank 700 е на рама.

Само като вметка ще спомена, че в Китай на офроудърите на самоносеща каросерия им казват „¾ офроудър“.

коли автомобили китайски автомобили GWM